Nordic Walking

Strona główna | Sklep | Mapa strony | Kontakt

Nordic Walking - technika, ćwiczenia » Zalety Nordic Walking


Lista zalet Nordic Walking jest długa i wciąż odkrywamy kolejne jego cechy.

Zapoznajmy się z najczęściej wymienianymi:

  • może być uprawiany wszędzie niezależnie od pory dnia i roku, w dowolnym miejscu i czasie
  • dla każdej grupy wiekowej, bez względu na poziom sprawności fizycznej
  • nieskomplikowany i szybki do nauczenia (w wersji podstawowej; wersja fitness zajmie Ci więcej czasu, ale będzie efektywniejsza)
  • jest  nawet do 50% efektywniejszy niż marsz bez kijków
  • podczas godzinnego treningu spalisz nawet 400 kcal (zwykły marsz to 280kcal)
  • zwiększa ruchomość górnego odcinka kręgosłupa, łagodząc w ten sposób napięcie mięśniowe w okolicy barków
  • zmniejsza ryzyko osteoporozy
  • jest prostą formą rehabilitacji, pomaga szybciej wrócić do zdrowia
  • idealny trening dla serca (układu krążenia)
  • odciąża cały aparat ruchowy do 30%
  • redukuje obciążenie stawu skokowego, kolanowego, biodrowego i kręgosłupa
  • koryguje postawę
  • pomaga bezpiecznie przemieszczać się po trudnym terenie
  • idealny dla kobiet w ciąży i po porodzie
  • wzmacnia system immunologiczny
  • obniża cholesterol
  • pomaga cukrzykom zachować odpowiedni poziom cukru we krwi
  • skutecznie trenuje mięśnie nóg, rąk, wzmacniaja mięśnie tułowia, ramion, barków a także brzucha
  • podczas treningu tętno wzrasta o ok. 5 - 17 uderzeń na minutę (jest wyższe o ok. 13% niż przy tradycyjnym chodzie)
  • relaksuje
  • sprawia, że stajesz się kreatywny i twórczy

design by Artevia