Blog

Nordic Walking to bezpieczna forma ruchu na świeżym powietrzu.

Marsz z kijami po lesie gdzie rzadko i w bezpiecznych odległościach spotykamy inne osoby to wymarzona forma ruchu na czas koronowirusa. Nawet maszerując w towarzystwie możemy zachować odpowiedni dystans a po treningu spryskać kije środkiem dezynfekującym. Ruch w lesie, na świeżym powietrzu niesie za sobą same pozytywne efekty. Budujemy odporność, odstresowujemy się, zapominamy o problemach i uaktywniamy całe ciało. Wiosna w tym roku sprzyja wycieczkom w naturę, wszechobecna zieleń, ptaki, ciepłe powietrze zachęcają do jak najczęstszych wizyt w lesie. Zawsze warto pamiętać o zasadach bezpieczeństwa dlatego podczas pandemii dlatego:
- zachowujemy bezpieczny 2 metrowy dystans
- nosimy maseczki
- nosimy rękawiczki
- dla każdego kursanta mamy maseczki jednorazowe
- dezynfekujemy kije
- nosimy żele dezynfekujące

Zachęcamy do treningów! Wyjdź z domu poczuj wiosnę! Możesz też umówić się z instruktorem na trening z Nordic Walking gdzie nauczysz się chodzić z kijami poprawnie a następnie sam będziesz mógł trenować w dogodnym miejscu i czasie.

Ostatni czas to zmiana całego naszego życia, również aktywności. Do niedawna mieliśmy nie tylko zamknięte siłownie i fitness kluby, ale i lasy. Wykonywanie ćwiczeń właściwie zawężało się wyłącznie do aktywności w domu. Wielu z nas wykorzystało ten czas i zaczęło być aktywnym w domu, wielu jednak nie znalazło sobie wystarczająco motywacji i nie robiło nic. Dla tych, którzy szukają inspiracji do ćwiczeń w domu proponujemy:
- ćwiczenia z obciążeniem (hantle, obciążniki, gumy, piłki lekarskie, kettelbele, Gymstick)
- joga
- pilates
- ćwiczenia fitness

Do w.w. znajdziecie mnóstwo inspirujących propozycji na You Tube. My często korzystamy z kanałów Fitness Blender - profesjonalnie i przystępnie podana solidna dawka ćwiczeń.

Dobra wiadomość jest taka, że już od poniedziałku 20/04/20 mamy otwarte lasy. Znów można swobodnie wyjść do lasu i choćby po nim spacerować. Zdecydowanie zachęcam aby wziąć ze sobą kije do Nordic Walking, ale i zwykły spacer po wiosennym lesie będzie niesamowitą odskocznią każdego z nas. Biorąc kije i uprawiając Nordic Walking weźmiecie sobie jednak ze spaceru dużo więcej. Uruchomicie zdecydowanie więcej mięśni, dotlenicie się znaczniej, poprawicie działanie układu krążenia i oddechowego, odciążycie stawy, zmniejszycie poziomu stresu oraz cukru i cholesterolu a przede wszystkim pooddychacie świeżym wiosenny powietrzem w przepięknej aurze.

Do aktywności na powietrzu oczywiście zakładamy maseczki. Polecam takie, przez które łatwiej oddychać czyli bawełniane lub co szczególnie sprawdza się podczas ruchu BUFF czyli chusta, którą możecie zasłonić usta i nos.

Pamiętajcie o żelach i płynach dezynfekujących oraz o zachowaniu bezpiecznej 2 metrowej odległości.

Do zobaczenia w lesie!

Ferie zimowe w pełni! Jak się macie? Jak wygląda Wasza aktywność zimą? Powiem szczerze, że dzięki posiadaniu dziecka łatwiej rodzicowi próbować dowolnych sportów nie tylko zimą zresztą. Tylko w ferie byłam na nartach, łyżwach, trampolinach, desce, basenie i w górach! To od nas zależy na ile damy sobie wycisk oraz na ile pozwoli nam organizm, ale warto. Dla siebie, dla dzieci dla zdrowia, zabawy i kondycji. Emocje gwarantowane a wspomnienia zostają na lata:) Polecam ruch w każdej postaci i w miarę możliwości regularny aby wpajać go od początku naszym pociechom. Dzieci dzięki aktywnościom mają doskonałe ujście swojej energii oraz nabywają dużo ciekawych doświadczeń. Uczą się tez panować nad swoim ciałem, nabywają prawidłowe wzorce ruchowe bawiąc się. Przed nami jeszcze tydzień ferii. Co planujecie?

1 maja obchodziliśmy 12 urodziny! Przy okazji świętowania kilka refleksji, które przychodzą do głowy jubilatowi:
- z roku na rok co raz więcej osób uprawia Nordic Walking - czy jednak robi to poprawnie zależy w dużym stopniu od kontaktu z instruktorem. Naprawdę warto sprawić aby nasza technika była poprawna i efektywna a to najłatwiej osiągnąć właśnie dzięki kilku lekcjom z trenerem.

- sprzęt do Nordic Walking jest powszechnie obecny - wybierajmy profesjonalne marki (Exel, LEKI, KV+, Gabel, Fizan), które mają przemyślane i opatentowane rozwiązania. Kije z marketu czy tanie kije z allegro to sprzęt na parę razy. Warto kupić sprzęt raz, tak aby wystarczył na kilka lat.

- szkolenia instruktorskie - podobnie jak sprzętu - szkoleń na instruktora jest już całkiem spory wybór. Czym się kierować przy wyborze szkoły? Przede wszystkim zwrćcmy uwagę na doświadczenie szkoleniowca, ile lat trenuje, ile lat szkoli, jakimi sukcesami może się pochwalić, czy ma zarejestrowaną szkołę/działalność, czy nie jest to przypadkiem tylko szkolenie on - line? Wiele szkół robi kursy profesjonalnie, wybierajmy tak aby uzyskać jak najwięcej wiedzy z danego szkolenia.

A na koniec przemyśleń dziękujemy Wam za Wasze zaufanie i obecność! Jesteśmy dla Was! Będziemy nadal kontynuować propagowanie Nordic Walking, bawić Was na eventach, szkolić instruktorów i oferować Wam najlepszy i profesjonalny sprzęt do różnych aktywności.

Dziś ciąg dalszy i obiecane niespodzianki.

Co może kryć się w trakcie naszego treningu na za drzewem? Oprócz ciekawskich oczu przyglądających się naszej technice lub kolorowym kijom może nas przyczaić się napastnik o niecnych planach. Co wtedy? Oczywiście do ochrony może zastosować kije, którymi można się całkiem dobrze bronić, ale warto też użyć wtedy głosu i po prostu wołać o ratunek. Zwykle w lesie można spotkać biegaczy czy spacerujących, powinni więc oni zareagować na nasze wołanie. Podczas moich kilkunastu lat treningów nie znalazłam się na szczęście w takiej sytuacji, ale prawdą jest, że nie wchodzę szczególnie głęboko w las kiedy trenuję sama. Warto wybierać szerokie i dobrze widoczne ścieżki gdzie spotkacie wielu innych trenujących niż wąskie i rzadko uczęszczane drogi. Pamiętacie - bezpieczeństwo przede wszystkim!

Z bardziej optymistycznych spraw, które mogą się na przydarzyć na treningu to:

- uśmiech mijanych osób i miłe powitanie
- relaks w lesie i kąpiel słoneczna w środku dnia
- spotkanie z leśną zwierzyną (często widuję wiewiórki i dzięcioły, kilka razy minął mnie też dzik!)
- odnajdywanie pierwszych oznak pór roku (szczególnie wiosna daje mnóstwo radości kiedy to widzimy jak z dnia na dzień rozkwita co raz więcej liści na drzewach)
- czasem można spotkać dawno niewidzianych znajomych, którzy akurat tego dnia i o tej godzinie tez postanowili wyjść na spacer
- nierzadko też, właśnie na treningu na świeżym powietrzu, przyjdą Wam do głowy genialne pomysły, rozwiązania trudnych spraw czy odpowiedzi na dręczące Was pytania - to sprawdzone, że kreatywność na Nordic Walking wzrasta o 60%

A na koniec jeszcze kilka wskazówek:

Jeśli zgubisz się w lesie, nie panikuj, wyjmij telefon (jeśli go wziąłeś) i włącz GPS tryb marsz a on pokieruje Cię do wybranego miejsce.

Skręciłeś kostkę? Zatrzymaj się, rozmasuj, sprawdź czy możesz iść dalej, wykonaj kilka ruchów okrężnych stopą i spróbuj dojść do wyznaczonego celu. Jeśli nie - dzwoń po pomoc lub poproś o to mijane osoby.

Złamałeś kij lub grot? Nie ma wyjścia - wracasz do domu i dzwonisz do nas po nowe akcesoria lub sprzęt:) Zapraszamy i udanych treningów bez przykrych niespodzianek!

 PS

Jeśli nie chcesz aby Ciebie napadli i sam chcesz wyglądać groźnie załóż maskę filtrującą i będziesz mieć dwa w jednym:)

 

Polecamy w sklepie

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą w sklepie internetowym

Zapraszamy na wyjazdy

Wyjedź z nami na aktywne wakacje lub weekend z Nordic Walking!

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje podaj swój adres email.