Blog

Jesień w tym roku przyszła z wyjątkową gwałtownością. Z dnia na dzień zrobiło się naprawdę chłodno a dodatkowo często pada. Taka pogoda nie zachęca do wyjścia z domu. Dlatego warto korzystać ze słonecznych chwil i wtedy zażywać ruchu, wtedy ruszać na trening. Po jakimś czasie przyzwyczaimy się do gorszej pogody a wtedy nawet w te niezbyt słoneczne dni będziemy trenować.

Warto przygotować się do jesieni poprzez odpowiednie strój i obuwie. Ułatwią nam one niedogodności związane z niską temperaturą czy wiatrem. Co warto mieć w swojej szafie na jesienne treningi? Już podpowiadam.

Po pierwsze: nakrycie na głowę i tu mamy do wyboru: czapki, opaski, chusty, buffy. Jak widać jest kilka możliwości, które możemy dopasować do własnych preferencji. Ja najczęściej noszę chusty i buffy oraz opaski, czapki zakładam tylko zimą. Nakrycie głowy powinno być wykonane z materiałów, które chroni nas przed utratą ciepła, ale też jest oddychające. Dzięki temu włosy pozostają suche nawet przy intensywnym wysiłku. Czapki, opaski i buffy wykonane są więc z materiałów takich jak poliester, elastan czy microfibra. Są często bezszwowe i posiadają jony srebra hamujące rozwój bakterii we włóknach tkaniny.

Zobacz co posiadamy w naszym sklepie

Po drugie: odzież oddychająca - jako pierwsza warstwa tzw."second skin" czyli lekkie bluzki, koszulki i getry/legginsy. To najważniejsza wg mnie warstwa naszego stroju. To ona daje nam wrażenie, że jest ciepło i przyjemnie, że nie mamy spoconej koszulki, która byłaby mokra i dawała wrażenie chłodu. To lekkie legginsy, które chronią nasze nogi przed zimnem.

Kolejna warstwa to odzież właściwa. To bluzy, koszulki na długi rękaw, spodnie. To co wybierzemy zależy od naszych preferencji cieplnych. Ja noszę spodnie dresowe gdyż są one wystarczające w połączeniu z lekkimi legginsami z microfibry. Jeśli chodzi o tą część stroju to powinna być wykonana z lekkiego materiału o elastycznych włóknach szybko powracających do pierwotnego kształtu. Dobrze jeśli spodnie mają przylegający krój zapewniający idealne dopasowanie. Spodnie nie powinny krępować swobody poruszania się i daawać wygodę w zakładaniu kolejnych warstw odzieży.

Bluz używam lekkich i oddychających. Zapewniam Was że, gruba kurtka wcale nie jest konieczna do uprawiania Nordic Walking. Przeciwnie, można się w niej po prostu "zagotować" a trenując na świeżym powietrzu właśnie tego należy się najbardziej wystrzegać.

Jeśli chodzi o materiały, które powinny nas zainteresować to warto mieć coś z wełny merynosów (wool merino). Odzież z takiej wełny ma dwuwarstwową konstrukcję w technologii bezszwowej (seamless). Daje to idealne połączenie mikrowłókien z naturalną wełną. Wełna jest miękka, delikatna i w 100% z owiec merynosów. Właściwości zdrowotne takiej odzieży to mikromasaż, dobroczynny wpływ na system nerwowy, wspomaganie prawidłowego ukrwienia komórek i poprawy krążenia.   

Inne cechy takiej odzieży to:

Perfekcyjne wykonanie: płaskie szwy, bezuciskowe ściągacze, doskonałe dopasowanie do ciała - duża elastyczność wełny sprawia, że bielizna nie gniecie się i nie wypycha.
Funkcjonalność: chłonie wilgoć do 35% masy produktu, skutecznie utrzymuje stałą temperaturę ciała, chroni przed wychłodzeniem i przegrzaniem, specjalne strefy RIB na ramionach i wzdłuż talii zapewniają doskonałe dopasowanie oraz utrzymanie bielizny we właściwym położeniu podczas intensywnej aktywności; wysoki kołnierz chroni przed wiatrem i mrozem; antyalergiczna - nie uczula, nie podrażnia, jest bakteriostatyczna.
Zastosowanie: komfortowa, przyjemna w dotyku, ciepła bielizna termoaktywna, dla każdego – nawet alergików;  doskonała do sportów zimowych lub aktywności w ekstremalnie niskich temperaturach.

Inne materiały, z których wykonane są bluzy czy spodnie to np.: polipropylen, poliamid i elastan - w różnych proporcjach. Warstwa polipropyle­nowa doskonale odprowadza wilgoć od skóry, pozostawiając ją suchą, nawet podczas intensywnego wysiłku a warstwa poliamidowa gwarantuje jej natychmiastowe odparowywanie, odpowiada za termoizolację i utrzymanie optymalnej ciepłoty ciała.

Zobacz o jakich produktach piszę

Na dziś to już wszystko. W kolejnym wpisie opowiem o butach - temacie zawsze żywym i atrakcyjnym dla aktywnych oraz o równie ważnych skarpetach.

Do zobaczenia w lesie:) Aneta

 

Przez cały rok zapraszamy na treningi indywidualne w Warszawie. Takie zajęcia to świetny pomysł na prezent dla rodziców i bliskich, których zdrowie i kondycja są dla nas ważne. Nasz instruktor przyjeżdża na miejsce, dobiera sprzęt, uczy techniki, mówi o zaletach Nordic Walking. Zajęcia trwają 60 min. i kończą się rozciąganiem.

Proponowane miejsca spotkań: Warszawa i okolice a w szczególności: Ursynów - Las Kabacki, Pola Mokotowskie, Piaseczno lub inne miejsca po uzgodnieniu.

Dlaczego warto zapisać się na treningi do nas?

  • Reagujemy na Państwa zapytania o treningi natychmiast - nierzadko otrzymujecie od nas odpowiedź w ciągu kilku minut
  • Grafik zajęć dopasowujemy ściśle do Państwa potrzeb - nierzadko pracujemy we wczesnych godzinach rannych lub późnych wieczornych
  • Z pasją i zaangażowaniem i uśmiechem podchodzimy do każdych zajęć i każdej osoby
  • Jako specjaliści z wieloletnim doświadczeniem wiemy jak szybko i efektywnie nauczyć poprawnej techniki
  • Przeszkoliliśmy autentycznie tysiące osób
  • Ponieważ słyniemy również z poczucia humoru na naszych zajęciach zawsze otrzymujecie od nas dodatkową porcję energii w postaci dużej ilości wspólnego śmiechu

Zachęcamy też do zakupu zajęć indywidualnych w postaci bonu prezentowego (vouchera) jako prezentu dla swoich bliskich. Taki voucher to idealny prezent dla bliskich na święta. Bony dostarczamy przez e-mail bez zbędnych kosztów wysyłki. Bony są dostępne w naszym sklepie internetowym.

 "Od 11 lat uczę techniki Nordic Walking każdego, kto chce zacząć używać kijów poprawnie i efektywnie. Często spotykam się z opiniami, że mimo prób samodzielnej nauki techniki na podstawie książek czy internetu nic nie zastąpi kontaktu z instruktorem, który na bieżąco koryguje błędy, eliminuje złe nawyki i daje cenne wskazówki. Zachęcam Państwa do zajęć indywidualnych, które sprawią, że Nordic Walking stanie się Państwa sposobem na zdrowie i kondycję." Zapraszam Aneta Dowiedczyk, instruktor Nordic Walking.

Zapisy i dodatkowe informacje:

Aneta Dowiedczyk tel. 506 249 504

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Dziś opowiem Wam o butach na zimę, idealnych do chodzenia po mieście, ale sprawdzających się również w górach na szlaku czy w lesie - chodzi o model Cortina szwedzkiej firmy ICEBUG.

zobacz buty ICEBUG Cortina w sklepie

Noszę je już 2 rok i sprawdzają się w każdych warunkach. Są lekki i ciepłe,  utrzymują komfort cieplny do -20 st. Sprawdziły się w czasie moich wycieczek po Sudetach, w codziennym chodzeniu po mieście czy w spacerach po lesie i parku. Dobrze się dopasowują, są wygodne i dobrze trzymają ciepło. Mając je na nogach praktycznie nie myśli się o zimnie i chłodzie. Po prostu czerpie się ze spaceru na świeżym powietrzu. Dodatkowo posiadają dobrze trzymającą się podłoża podeszwę w lekkim trekkingowym stylu. Podeszwa jest gumowa, ze specjalnej gumy, która sprawdza się na śliskim powierzchni.

Mają impregnowany materiał przez co chronią przed mokrym śniegiem. Podeszwa wewnątrz buta zrobiona jest ze specjalnej wkładki o kobieco brzmiącej nazwie EVA, która zapewnia wygodę i dobrze amortyzuje, jest przy tym naprawdę wygodna i daje poczucie komfortu. Producent podaje, że można na buty zakładać, dodatkowo zakupione, nakładki BUGweb, które dzięki 6 metalowym kolcom dają doskonałą przyczepność do podłoża w warunkach silnego oblodzenia. Cortina to buty sprawdzone, wypróbowane przeze mnie w różnych warunkach i zdecydowanie przez to polecane na zimę specjalnie dla Was.


Gdybyście szukali butów na większe zimno (-40 st.). Icebug stworzył też model i na takie okazje. Buty Sorix2 z kolcami, dla prawdziwych twardzieli i twardzielek – wersja dla pań: biała). SORIXy to hit podczas tej mroźnej zimy. Producent podaje, że nadają się na skutery śnieżne, do wędkowania podlodowego oraz dla osób pracujących w skrajnie niskich temperaturach (ukłony w kierunku sprzedawców, którzy godzinami stoją na mrozie). Buty mają specjalne kolce, które nie pozwolą na ślizganie się po oblodzonej powierzchni. Mają dodatkową ochronę na palce i wzmocnione pięty. Dodano też odblaskowe elementy 3M. Buty prezentują się solidnie i są naprawdę mocne. Materiały tam wykorzystane są wyjątkowo trwałe i naprawdę dobrej jakości. Polecane na zimowiska, ferie i urlopy w górach. Idealne do założenia po nartach czy desce. Pozwolą na swobodne poruszanie się i komfort cieplny w każdych, nawet najbardziej wymagających warunkach.

zobacz buty ICEBUG Sorix w sklepie

 

Szkoła Instruktorów Nordic Sport od 10 lat szkoli instruktorów Nordic Walking w całym kraju. Przeszkoliliśmy setki instruktorów, którzy teraz z powodzeniem promują marsz z kijami w swoich regionach.

Dlaczego warto zrobić kurs w naszej Szkole?

  1. Kursy sprawią, że poczujesz się pewniej w tematyce Nordic Walking, nauczysz się poprawnie chodzić, uczyć innych, poznasz dziesiątki gier i zabaw.
  2. Dostaniesz od nas materiały drukowane, koszulkę instruktora oraz materiały elektroniczne (zdjęcia i filmy ze szkolenia)
  3. Jako jedyna szkoła w Polsce pokazujemy też Gymstick jako formę urozmaicenia zajęć, coś co zintensyfikuje jeszcze Twoje treningi
  4. Poznasz innych pasjonatów Nordic Walking, zawrzesz znajomości i wymienisz się pomysłami
  5. Dojeżdżamy do grup na terenie całego kraju. Nie ma dla nas rzeczy niemożliwych. Dopasujemy się do Waszej grupy i Waszych Klientów docelowych.

Dołącz do grupy pasjonatów i propagatorów Nordic Walking! Czekamy na Ciebie! Zapisz się na kurs!

Dzielimy się naszym doświadczeniem z Wami po to abyście stali się profesjonalistami!

Kochani dzisiaj dla Was 20 sposobów na udany trening Nordic Walking:

  1. Dobierz właściwe dla siebie kije - właściwe tzn. dobrane do wzrostu i wygodne w użytkowaniu (wypinana rękawiczka, ostry grot)
  2. Nie oszczędzaj na stroju - wybierz odzież oddychającą
  3. Załóż wygodne, trekkingowe lekkie obuwie
  4. Zabierz kogoś ze sobą do towarzystwa - nie będziesz sam - będziecie się motywować
  5. Idź do lasu lub parku - odpuść sobie trening po chodniku czy blisko ruchliwych ulic
  6. Uśmiechnij się - do siebie lub innych - mózg dostanie wiadomość, że czujesz się dobrze
  7. Oddychaj głęboko (nie dotyczy obecności w środku miasta)
  8. Rozglądaj się wokół siebie - dostrzegaj zmiany w otaczającym Cię świecie, w przyrodzie
  9. Nawadniaj się
  10. Maszeruj dynamicznie - nordic walking to nie spacer
  11. Trenuj min. 60 min
  12. Pamiętaj o rozgrzewce i rozciąganiu
  13. Wybieraj różne trasy, zmieniaj miejsca treningów
  14. Słuchaj - muzyki, śpiewu ptaków lub swojego kompana
  15. Nie zwracaj zbytniej uwagi na pogodę
  16. Od czasu do czasu rób sobie krótkie przerwy
  17. Daj sobie popalić, podnoś tempo marszu
  18. Pozdrów innych nordic walkerów, uśmiechaj się do mijanych osób
  19. Zjedz energetyczną przekąskę lub owoc
  20. Ciesz się życiem

Polecamy w sklepie

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą w sklepie internetowym

Zapraszamy na wyjazdy

Wyjedź z nami na aktywne wakacje lub weekend z Nordic Walking!

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać od nas informacje podaj swój adres email.